4 nízko nákladové spôsoby ako získať zákazníkov

Nemáte veľký marketingový rozpočet? Tieto 4 nízko nákladové stratégie vám pomôžu so získavaním nových zákazníkov.

Väčšina malých a stredných firiem nepracuje s takým rozpočtom, aby si mohli dovoliť reklamnú kampaň v televízii v hlavnom vysielacom čase. Ale to, že marketingový rozpočet vo vašej firme prakticky neexistuje, neznamená, že máte smolu, pokiaľ ide o hľadanie stratégií, ako získať zákazníkov.

Existuje celý rad stratégií, pomocou ktorých je možné lacno získať nových zákazníkov. Ak hľadáte niekoľko nápadov, možno budete chcieť ísť v stopách majiteľov malých firiem a marketingových odborníkov.

Požiadajte o odporúčania

Pravdepodobne ste túto frázu počuli už miliónkrát. Ale ak chcete byť naozaj úspešný, musíte zájsť ďalej, ako si len jednoducho vypýtať odporúčania pre svoje podnikanie od svojich zákazníkov, priateľov či rodiny.

Úspešné firmy majú programy, ktorými odmeňujú najvernejších zákazníkov. Zákazníci, ktorí odporučia firmu známym a rodine, zbierajú body, ktoré môžu neskôr vymeniť za zľavu, darčekovú kartu alebo dopravu zdarma.

Aj v dnešnej dobe sociálnych médií, nič nefunguje tak dobre, ako priame odporúčanie od známeho či rodiny.

Za malú sumu a s minimálnou námahou, tak môžete získať silný nástroj, ktorý vám bude generovať nových zákazníkov.

Podeľte sa o svoje skúsenosti, vedomosti

Poskytnite informatívne články, videá, bezplatné semináre, prednášky, školenia o vašom odbore pre verejnosť.

Najúčinnejšou stratégiou je obsahový marketing, kde môžete vytvoriť a zverejniť typ obsahu, ktorý vaše cieľové publikum pokladá za užitočný. Vytvárajte príručky, správy, články o osvedčených postupoch a prípadové štúdie, ktoré poslúžia vášmu publiku.

Ak je to uskutočniteľné, a vy si myslíte, že budete mať vnímavé publikum, môžete zrealizovať i bezplatné semináre, školenia, prednášky, na ktorých predvediete svoju odbornosť. Vytvoríte si tak príležitosť získať zákazníkov.

Áno, ukážete záujemcom niektoré veci zadarmo, ale určite sa na vás obrátia s väčšími požiadavkami, čím získate nové objednávky. Preukážete aj svoju odbornosť. Ľudia si vás lepšie zapamätajú. Budujete svoju značku a získate nové odporúčania.

Všetko si to vyžaduje len váš čas a správne využitie znalostí.

Tvorbe vhodného obsahu sme sa venovali aj v článkoch 5 krokov, ako vytvoriť efektívny obsah a 9 rád ako vytvoriť zaujímavý obsah.

Využívajte sociálne médiá

Existuje mnoho ciest k úspechu pre malé a stredné podniky. Jednou z nich sú i sociálne siete, ktoré poskytujú skvelé možnosti pre rast firiem a hľadanie nových zákazníkov.

Efektívna práca so sociálnymi sieťami môže viesť k rýchlemu rastu s nízkymi nákladmi.

Kľúčom k akejkoľvek kampani na sociálnych sieťach je obsah. Či už je to Facebook, alebo u nás menej používané Twitter či LinkedIn, je potrebné zistiť, kde sú najviac zapojení vaši zákazníci a ponúknuť im relevantný, informatívny a zaujímavý obsah.

Ako pracovať s príspevkami na Facebooku a na čo si dať pri komunikácii pozor, sme písali v článku o najčastejších chybách na firemných facebook stránkach.

Využívajte e-mail marketing

E-mail marketing – ďalší trik k získaniu viac zákazníkov, budovaniu dlhodobej vernosti značke, opakovaným nákupom a ďalším príjmom s nízkymi nákladmi.

Rozhodne však nejde o otravné zasielanie SPAMU alebo všeobecných e-mailov všetkým zákazníkom, s ktorým ešte i dnes pracuje mnoho firiem.

Aby tento marketingový kanál uspel, musí byť prispôsobený. Preč sú dni keď ste uspeli s posielaním rovnakého e-mailu každému zákazníkovi.

Úspešný emailový marketing je dnes postavený na plánovaní, strategickom načasovaní, automatizácii a segmentácii zákazníkov. So schopnosťou rozdeliť zákazníkov do relevantných a personalizovaných zoznamov, sa e-mail stáva dôležitým predajným kanálom. Len málo firiem však dokáže správne komunikovať a využiť jeho potenciál naplno.

V dnešnom rýchlo sa meniacom hospodárskom prostredí našťastie nemusíte byť „veľkým“ hráčom na trhu, aby ste dokázali držať krok. Mnoho marketingových riešení je navrhnutých s ohľadom na malé a stredné firmy.

Najlepšie riešenia sa ľahko používajú, nevyžadujú špeciálne marketingové vzdelanie a sú cenovo dostupné. Či ide o sociálne siete, email marketing alebo vernostné programy, pamätajte, aby boli tieto kanály úspešné, musíte ich prispôsobiť VAŠIM zákazníkom.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *