5 dôvodov, prečo potrebujete čerstvý obsah na webovej stránke

Mať webovú stránku a mať živú webovú stránku znamená pre jej majiteľa priepastný rozdiel. Pravidelné pridávanie obsahu na webovej stránke i e-shope a každá aktualizácia, ktorú urobíte, zvyšuje interakciu vášho webu s návštevníkmi.

Statické webové stránky, na ktorých sa aktualizácia nerobila niekoľko mesiacov či rokov, nie sú v dnešnej dobe ničím iným ako virtuálnou vizitkou, ktorá internetovému užívateľovi neprináša žiadnu hodnotu. Webové stránky bez života v podstate nič neponúkajú, a preto nie sú zaujímavé ani pre vyhľadávače. Naopak, tie doslova milujú často aktualizované stránky ponúkajúce čerstvý obsah, ktorý prináša zákazníkom hodnotné a kvalitné informácie.

Jednoducho povedané, ak budete aktualizovať vaše webové stránky, často pridávať vysoko kvalitný obsah, vyhľadávače vás budú milovať. Existujú však aj ďalšie dôvody, prečo je dôležité, aby ste aktualizácii obsahu na webovej stránke venovali patričnú pozornosť.

Čerstvý obsah = časté indexovanie

Automaticky však neznamená, že čerstvý obsah vám poskytne vyššie indexovanie. Pravidelnou aktualizáciou webu pridávaním nových článkov, zvyšujete pravdepodobnosť, že roboty ako Googlebot sa na vašej stránke zastavia častejšie. Pokiaľ „donútite“ čerstvým obsahom tieto roboty navštevovať vašu webovú stránku, zvyšujete pravdepodobnosť dosiahnuť lepšie výsledky v umiestnení vo vyhľadávačoch, a to práve na základe obsahu, ktorí poskytujete.

Každú aktualizáciu, ktorú na stránke urobíte, berú roboty na vedomie a stránku prehodnotia. Preto, ak chcete zvýšiť šance svojej webovej stránky, dostať vyššie hodnotenie a lepšiu pozíciu vo vyhľadávačoch, aktualizujte webový obsah tak často, aby ste vyhľadávač „prinútili“ prehodnotiť jej index.

Pri aktualizácii webu, majte na pamäti, že kľúčom nie je kvantita, ale kvalita. Pri publikovaní článkov a textov myslite na hodnotu, ktorú internetovým užívateľom prinesú. I keď sú kľúčové slová dôležité, píšte vždy pre ľudí. Texty s málo kvalitným obsahom a preplnené kľúčovými slovami vyhľadávače penalizujú a miesto posunu smerom hore sa môžete prepadnúť do tmavých hlbín.

Google časté aktualizácie miluje

Zďaleka najpoužívanejší a najpopulárnejším vyhľadávačom nie je len u nás, ale i vo svete, je Google. Ako kráľ vyhľadávačov udáva smer v internetovom marketingu. Pod pridávaním obsahu nemyslíme, že by ste mali robiť zbytočné zmeny alebo počas dňa pridávať obsah každú hodinu.5-dovodov-cerstvy-obsah-obr-2

Googlebot pracuje neúnavne. Vyhľadáva webové stránky, ktoré sú nové alebo aktualizované, aby čerstvý obsah pridal do indexu Google. Pravidelnou aktualizáciou obsahu, ktorý prináša spoľahlivé a cenné informácie, zvyšujete šancu vášho webu získať vyšší Google Ranking pri každej aktualizácii.

Takže, ešte dnes pridajte článok, novú fotografiu alebo vykonajte menšie či väčšie zmeny, na ktoré sa chystáte, ale pre nedostatok času alebo z inej príčiny ste ich odkladali. Aj malá zmena priťahuje pozornosť nielen internetových robotov, ale tiež vašich zákazníkov.

Najjednoduchší a najúčinnejší spôsob, ako mať pravidelne svieži obsah je blog. Ako odborník vo svojej oblasti, máte určite vždy, čo povedať internetovým návštevníkom, stálym i novým zákazníkom. Články s hodnotným obsahom dokážu na stránku pritiahnuť pozornosť. Dokonca aj komentár k článku sa počíta ako nová aktualizácia na stránke. Preto píšte o niečom, čím si získate pozornosť internetového užívateľa.

Viac obsahu, ďalšie kľúčové slová

Publikovaním nových textov rozširujete možnosti zakomponovať do týchto textov viac kľúčových slov.  Akýkoľvek príspevok, článok v blogu, text k predávanému produktu, referencia od zákazníka, vám dáva možnosť optimalizovať článok na kľúčové slová, ktorými dokážete prilákať návštevníka na vašu stránku.

Napríklad v e-shope s hračkami a detským tovarom dokážete využiť širokú škálu kľúčových slov pri popise kategórií, predajných textov k výrobkom, hodnotením zákazníkov, v článkoch na blogu, pridaním nových fotografií či videa. Do každého z nových textov môžete začleniť cenné kľúčové slová, ktoré pomáhajú vyhľadávačom rozpoznať vašu webovú stránku ako miesto, ktoré je špecifické pre rodičov s deťmi.

Už dávno však neplatí, že Google odmeňuje za tony použitých kľúčových slov. Preto sa vyvarujte prehnanému používaniu kľúčových slov. Sústreďte sa na kvalitu obsahu a kľúčové slová doň zakomponujte primerane.

Áno, kľúčové slová sú stále súčasťou vašej stratégie SEO, ale nemôžete postaviť celú on-line marketingovú kampaň len okolo kľúčových slov. Namiesto toho, tvorte kvalitný obsah, ktorého súčasťou budú aj kľúčové slová. Používajte ich však iba vtedy, ak je ich prítomnosť v texte prirodzená.

Inými slovami, píšte obsah, ktorý odpovedá na otázky, vysvetľuje, pomáha, radí alebo zabáva. Dajte čitateľom kvalitné informácie, ktoré hľadajú a chcú. Nepíšte obsah okolo kľúčového slova, ale píšte o tom, čo čitateľ chce čítať. Predložte internetovému užívateľovi prirodzený text.

Čerstvým obsahom zvyšujete dôveru

S vyhlásením „Obsah je kráľ.“ sa stretol snáď každý z nás. V dnešnej dobe e-shopy a weby, ktoré nevenujú dostatočnú pozornosť obsahovému marketingu, si samy pília pod sebou konár. Je len otázkou času, kedy pocítia bolesť z tvrdého pádu.5-dovodov-pre-cerstvy-obsah-na-web-obr-2_opt

Obsahovú stratégiu môžeme prirovnať k predajcom na trhu. Vysokú šancu predať tovar má vždy obchodník, ktorý zákazníkom denne ponúka čerstvé ovocie a zeleninu. Pravdepodobne ani vy nepatríte k tým, ktorí dajú prednosť zvädnutej a pomaly hnijúcej zelenine či ovociu.

Podobne to funguje aj s obsahom webovej stránky. Zákazníci vyhľadávajú nový čerstvý obsah s pridanou hodnotou. Majiteľa takého webu vnímajú ako usilovného záhradkára, ktorý sa o záhradu stará odborne a s láskou. Staňte sa aj vy starostlivým záhradkárom vašej webovej stránky. Ukážte zákazníkom, že vašu prácu milujete a vyberáte pre nich len to najkrajšie a najlepšie ovocie.

Slovo má veľkú moc. Článkami na blogu dokážete čitateľov presvedčiť nielen o vašej dôveryhodnosti, ale tiež odbornosti. Zabudnite na to, že ľudia všetko vedia a všetko poznajú. Ste majstrom svojho remesla, tak ho podrobne opíšte zákazníkom. Čím viac budete písať na určitú tému, tým skôr získate istotu.Napokon dokážete ľudí presvedčiť o tom, že  danú problematiku poznáte a ste v nej expertom. Čím viac vám budú ľudia veriť, vnímať vás ako autoritu, tým je väčšia pravdepodobnosť, že nakúpia práve u vás.

Poskytovaním obsahu najvyššej kvality dokážete získať nielen nových zákazníkov, ale tiež stálych, opakovane nakupujúcich klientov. Lojalita je niečo, čo nemôžete nikde kúpiť, dokážete ju len získať. Práve tu vidíme pridanú hodnotu malých podnikateľov, s ktorou dokážu súťažiť s veľkými súpermi vo svojom odbore.

Udržujte svoje publikum aktívne

Pravidelnou publikáciou hodnotného obsahu udržujete svoje publikum stále aktívne. V dobe bez internetu si ľudia prahnúci po nových informáciách pravidelne kupovali dennú tlač. Dnes hľadajú informácie on-line. V záplave nespočetného množstva rôznorodých informácií, ktoré sa doslova valia z každej strane, musíte dať čitateľovi dôvod, aby na vás nezabudol. Preto je pravidelná aktualizácia webového obsahu nevyhnutná pre úspech vášho podnikania.

Predkladaním kvalitných informácií a ich častou publikáciou získavate opakovanú pozornosť čitateľov a budujete dlhodobú lojalitu. Čitatelia, ktorí navštevujú stránku pravidelne, zvyšujú hodnotu vášho webu.

Myslíte si, že zákazník zrealizuje objednávku v e-shope, ktorý má na úvodnej stránke údaje z roku 2011 alebo výrobok z roku 2013 ponúka ako novinku aj v roku 2016? Obchodné podmienky z Roku Pána tiež uberajú na dôveryhodnosti e-shopu. Preto pri aktualizácii textov nezabúdajte oživiť informácie o firme, ponúkaných produktoch alebo službách a tiež obchodné podmienky.

Stále myslite na to, že vaším cieľom je predaj. Ak chcete predávať, musíte v silnej konkurencii tisícky ďalších obchodov potenciálneho zákazníka presvedčiť, že kúpa daného produktu u vás je práve tou najlepšou voľbou. Informujte ho o výhodách produktu, o benefitoch, ktoré kúpou získa. Pomôžte mu pochopiť, prečo potrebuje váš produkt. Dajte mu hodnotenia zákazníkov, ktorí u vás nakúpili. Čím viac informácií potenciálnemu kupujúcemu dáte, tým zvyšujete pravdepodobnosť, že sa rozhodne ku kúpe u vás.

V podnikaní nemôžete ostať stáť a na internete to platí viac ako dvojnásobne. Nebojte sa obsahového marketingu. Ponúknite návštevníkom živý obsah tak často, ako len viete. Buďte aktívny. Pravidelnou aktualizáciou získate nielen ocenenie a lojalitu internetových užívateľov, ale vylepšíte si tiež pozície vo vyhľadávačoch a dostanete sa pred konkurenciu. Pokiaľ chcete v tvrdom a neúprosnom boji on-line predaja obstáť a doviezť sa úspešne do cieľovej stanice, naskočte „ do vlaku“ Content marketing, čo najskôr.

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *