5 spôsobov ako prilákať zákazníkov do e-shopu s takmer nulovou investíciou

5 spôsobov ako prilákať zákaznikov do eshopu

Či už máte internetový obchod dlhšiu dobu, alebo práve začínate, váš biznis závisí od zákazníkov. Ak neviete prilákať zákazníkov do vášho e-shopu, neuspejete. Síce to znie jednoducho, ale získanie zákazníkov do e-shopu môže byť veľmi ťažké a časovo náročné. Ak si chcete tento proces zjednodušiť, prečítajte si 5 najúčinnejších spôsobov, ktorými môžete získať zákazníkov bez veľkých výdavkov.

1. Pekný obchod

Prvú vec, ktorú musíte urobiť, je sa opýtať sa sami seba, či je vaša webová stránka atraktívna. Dizajn e-shopu zohráva z pohľadu zákazníkov dôležitú funkciu, pretože ak stránka nezaujme dizajnom, zákazníci ihneď odchádzajú . Uvedomte si, že máte maximálne 7 sekúnd, počas ktorých sa zákazník rozhodne, či na stránke ostáva alebo odíde. Takže prvý dojem sa počíta. Ak sa internetovému užívateľovi stránka nepáči, nebude nič kupovať a nikdy sa nevráti.

Webovou stránkou reprezentujete svoj e-shop i obchodnú značku. To je dôvod, prečo musí stránka e-shopu zanechať pekný a profesionálny dojem. Skvelý dojem a estetika webu zohráva dôležitú úlohu najmä pri predaji drahého alebo exkluzívneho tovaru. Ak zákazník hľadá, napríklad exkluzívne šaty a narazí na zanedbanú a škaredú webovú stránku, okamžite odíde. Zákazník má na výber tisíce internetových obchodov, vyberie si ten, ktorého dizajn je veľmi moderný a estetický. Dôvod je jednoduchý: krásny obchod internetoví užívatelia považujú za spoľahlivejší a dôveryhodnejší.

2. Aktivita na sociálnych sieťach

Sociálne siete( Facebook, Pinterest, Twitter,…) sú jedným z kanálov, ktoré vám umožnia bezplatnú propagáciu. Samozrejme, na sociálnych sieťach môžete využiť na svoju propagáciu aj platenú reklamu, ale samotná prítomnosť je zadarmo. A to môže priniesť veľa výhod.

Kľúčom k úspechu na sociálnych sieťach je poskytovanie kvalitného obsahu. Musíme zdôrazniť, ľudia sa na sociálne siete chodia predovšetkým baviť a komunikovať. Návštevníkov sociálnych sietí musíte zaujať kvalitnými informáciami, radami, tipmi alebo zabaviť tak, aby vás chceli sledovať. Ak sa vám to podarí, získali ste skvelý marketingový kanál s nulovými finančnými nákladmi. Takže, čo vlastne by ste mali urobiť, aby ste prilákali zákazníkov pomocou sociálnych médií?

Príspevky na sociálne siete pridávajte pravidelne. Ideálne každý deň, minimálne raz týždenne. Nedovoľte svojim fanúšikom, aby na vás zabudli. Ale pozor, nedávajte príspevky za každú cenu, len preto, aby ste niečo pridali, môže to mať opačný účinok.

Zapájajte svojich fanúšikov do aktivít: dávajte im otázky, vyzvite ich na označenie príspevku „ páči sa“ alebo na zdieľanie. Na 2. strane, vy odpovedajte na ich pripomienky, pýtajte sa na ich názor a podobne.

K svojim príspevkom pridávajte komentáre, doplňte ich o obrázky či fotografie. Príspevky s dobrou fotografiou dosahujú zvyčajne o 50 % väčšiu angažovanosť ako ostatné. Ako pridávať príspevky na Facebook sme písali v článku: 8 najčastejších chýb pri publikovaní na firemnej Facebook stránke + návod ako ich odstrániť.

Otestujte si, ktorá sociálna sieť je najlepším marketingovým kanálom pre vaše podnikanie, ale vždy sa zamerajte na Facebook, pretože tu sa sústreďuje najviac zákazníkov internetových obchodov.

3.  Starostlivosť o zákazníka

Ďalšia vec, ktorá vám pomôže prilákať veľa zákazníkov je vynikajúca starostlivosť o zákazníkov. Vždy si pamätajte: neexistuje lepšia propagácia, než spokojní klienti. Dbajte na to, aby mal zákazník s vaším e-shopom len pozitívnu skúsenosť.

Forrester Research uvádza, že 45 % amerických spotrebiteľov neurobí on-line nákup, ak ich otázky či obavy nie sú riešené rýchlo. To znamená, že ak chcete prilákať klientov, musíte čo najrýchlejšie odpovedať na všetky pripomienky a otázky internetových užívateľov. Vaša pohotová reakcia je kľúčom k úspechu pri rozhodovaní zákazníka nakúpiť práve vo vašom e-shope.

Nikdy nepodceňujte vplyv starostlivosti o zákazníkov. Výskum, ktorý uskutočnila americká spoločnosť McKinsey ukázal, že 70 % zákazníkov si vytvára pozitívny alebo negatívny dojem z nákupu práve na základe komunikácie a celkovej starostlivosti o zákazníka. Teda nie samotný produkt či reklama je kľúčom k zákazníkom, ale je to zákaznícky servis.

Poskytovať kvalitný zákaznícky servis nie je jednoduchá úloha. Ľudia dvakrát viac túžia zdieľať negatívne než pozitívne dojmy. Hovorí sa, že 1 negatívnu skúsenosť prekryje 12 pozitívnych. Preto sa uistite, že všetci vaši klienti sú spokojní so službami, ktoré poskytujete. Buďte milí, ústretoví a kompetentní a uvidíte, že zákazníci prídu. Verte mi, budete prekvapení, akú veľká silu má pozitívna skúsenosť zákazníka. Najlepšou reklamou, ktorá nezasiahne váš rozpočet, je spokojný zákazník.

4. Promo akcie

Všetci milujeme uvádzacie akcie a zľavy. Zvyčajne hlavným dôvodom nášho pocitu šťastia nie je tých 5 €, ktoré ušetríme. Ide skôr ako psychologický faktor, ktorý nás robí šťastnými. Výskumy potvrdili , že svet „ zliav“ nám dáva pocit iracionálneho vzrušenia, ktoré stimuluje naše pozitívne emócie.

Ako môžeme promo použiť vo svojom internetovom obchode na prilákanie klientov?

Mnoho ľudí „odskočí“ od nákupu z dôvodu, že musia platiť za dopravu. Ponuka dopravy zdarma zohráva u kupujúcich dôležitú úlohu. Niektorí klienti, ktorým sme navrhli dopravu zdarma, zaznamenali vo svojom predaji nárast objednávok o viac ako 100 %. Ale pozor, aby ste dopravou zdarma dosiahli želaný efekt, t.j. nárast objednávok, musíte mať prepracovanú marketingovú stratégiu. Pri doprave zdarma si musíte presne vymedziť vaše ciele, stratégiu, spočítať predpokladané výdavky a zisky.

Jednou z možností je ponúknuť dopravu zdarma len od určitej hodnoty objednávky, napríklad od 60€.  Pri doprave zdarma sa počet objednávok nielen navýši, ale môže narásť aj priemerná suma objednávok.
Stanovenie minimálnej sumy objednávky ako podmienky pre dopravu zdarma stimuluje zákazníkov jednoducho nakúpiť viac, ako plánovali. Dopravou zdarma poskytujete teda nielen špecifickú hodnotu oproti konkurencii, ktorú si zákazníci cenia, ale tiež generujete zvýšenie predaja.

Ďalším spôsobom na zvýšenie vašej klientskej základe je distribúcia zľavových kupónov. Môžete ich poskytnúť ako motiváciu pre nákup novým zákazníkom. Odporúčame však myslieť aj na stálych zákazníkov. Pre verných, opakovane nakupujúcich klientov môžete vypracovať ,napríklad špeciálnu ponuku: „Kúpte 2 produkty, tretí získate zadarmo.“ alebo „ Na 2. položku získate zľavu 30 % .“ U zákazníkov vyvoláte nielen dobrý pocit, ale tiež pocit, že sú vašimi dlžníkmi, ktorý ich tlačí nakúpiť opäť práve u vás.

5. E-mail marketing

V snahe získať zákazníkov a zvýšiť počet objednávok, nezabúdajte na e-mail marketing. E- mail marketing patrí k lacným a efektívnym nástrojom na prilákanie zákazníkov. Výskumy on-line agentúr opakovane preukázali, že 54 % ľudí má viac pozitívny postoj voči spoločnostiam, ktoré im odosielajú e-maily a až 71 % respondentov uviedlo, že pri nákupe si vždy spomenú na názvy spoločností, ktoré im e-maily zasielajú. Tieto výsledky potvrdzujú dôležitú úlohu e-mail marketingu na zvýšenie počtu vašich objednávok.

Aké možnosti e-mail marketingu viete využiť vo svoj prospech?

Najbežnejšie postupy sú:

  • odosielať e-maily o nových produktoch
  • odosielať e-maily o predaji a promo akciách
  • odosielať e-maily po kúpe s podobnými alebo odporúčanými výrobkami, takže vyvoláte u ľudí pocit túžby opäť nakupovať
  • odosielať e-maily so zľavovým kupónom klientom, ktorí sa „odmlčali“ a dlhšiu dobu nič nekúpili
  • posielať inšpiratívne tipy alebo rady súvisiace s predávanými výrobkami

Práve ste zistili, že na prilákanie zákazníkov a zvýšenie počtu objednávok nepotrebujete tisícky eur na reklamu. Stačí, aby ste boli kreatívny, mali prepracovanú marketingovú stratégiu a presne vedeli, ktoré kanály máte použiť.

Ak ste rozhodnutý podporiť svoje predaje, navýšiť počet zákazníkov a objednávok, choďte do toho. Neodkladajte propagáciu svojho e-shopu na neurčito, lebo konkurencia je od vás len na 1 klik.

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *