5 spôsobov ako vybudovať úspech na vzťahu so zákazníkom

V čom spočíva tajomstvo prosperity úspešných firiem? Pozreli sme sa na firmy, ktorých úspech fascinuje a zároveň vyvoláva závisť. Za tajomstvom ich úspechu  sa skrýva zákazník. Tieto spoločnosti si otvorili bránu k  prosperite budovaním vzťahu so zákazníkmi.  Úspešné firmy premenili obchodné vzťahy na rovnocenné partnerstvá.

Kľúčovým nástrojom pri budovaní rovnocenného vzťahu sa stal content marketing. Ak robíte content marketing dobre, dokážete premeniť obchodný kontakt na vzťah rovnocenných partnerov. Ukážte svoj potenciál zákazníkom ako priateľom.

Existuje 5 jednoduchých spôsobov, ktorými dokážete premeniť formálny obchodný vzťah na rovnocenné partnerstvo a tým podporiť svoje podnikanie.

Založte vzťah na dôvere

Umožnite zákazníkom vidieť a počuť vás. Porozprávajte im svoj príbeh. Podeľte sa o svoje skúsenosti. Dajte im informácie, ktoré sú pre nich užitočné. Oslovte odborníkov. Ponúknite zákazníkom ich vedomosti, skúsenosti i názory.

Premýšľajte nahlas. Predneste im svoje nápady. Hovorte s nimi o príležitostiach i rizikách. Pýtajte sa ich na názor. Sledujte odpovede, postrehy. Ak niečo neviete, nebojte sa to priznať.

Naučte sa svojich zákazníkov počúvať. Staňte sa súčasťou ich životov. Ľudia sa radi delia o svoje šťastné chvíle i trápenia. Počúvajte ich príbehy, radosti i starosti.

Pozornosť venujte každej reakcii vašich zákazníkov. I keď by sme radi počúvali chválu na našu prácu, nie vždy to je možné. Neberte negatívne reakcie veľmi osobne. Vnímajte ich ako možnosť zlepšenia vašich služieb a vzťahov so zákazníkmi. Veď aj dobrí priatelia majú občas odlišné názory.

Motivujte sa z otázok, odpovedí i príbehov vašich zákazníkov. Získate nesmierne cenný a originálny materiál pre obsah.

zalozte-vztah-na-dovere

Ušetrite zákazníkom čas

Žijeme v uponáhľanej dobe a najviac zo všetkého nám chýba čas. Buďte tým, kto zákazníkom ušetrí čas. Keďže svojich zákazníkov poznáte, ponúknite im relevantný obsah.

Zdieľajte články, videá, fotografie s pridanou hodnotou. Doplňte príspevok krátkym úvodom. Obohaťte príspevky o názor odborníka či zákazníka. Zvýšite tým jeho dôveryhodnosť. Spestrite obsah infografikou, videom alebo ho čleňte do odrážok.

Presvedčte zákazníka o tom, že práve vy ste ten, kto im poskytuje všetky potrebné informácie, rady a tipy na 1 mieste.

Tvorte obsah pre konkrétneho zákazníka

Výhodou dobrého podnikateľa je, že pozná každého zákazníka dôverne. Ak je okruh vašich zákazníkov veľký, prijmite personalizáciu obsahu ako výzvu. Predveďte znalosti a dokážte, že ste najlepším partnerom. Poskytnite zákazníkom dôkaz, že ste pochopili, čo od vás očakávajú. Presvedčte ich, že ste pre nich najlepšou voľbou.

Venujte každému zákazníkovi toľko času, koľko je potrebné

Čas je na nezaplatenie, ale v prípade budovania dobrých vzťahov so zákazníkmi to neplatí. Investovať čas do každého jedného zákazníka sa oplatí, lebo zákazníkovi je jedno, že máte milión ďalších. Každý zákazník sa chce cítiť ako jediný. Venujte pozornosť každému zákazníkovi spôsobom, akoby existoval len on. Nedajte mu pocítiť existenciu ďalších.

cas-pre-zakaznika_opt

Budujte virtuálne komunity

Virtuálne komunity spájajú ľudí s rovnakými záujmami, potrebami a podobne. Skvelým príkladom partnerského vzťahu je portál modrykonik.sk. Univerzálny obsah tvoria rodičia, obchodníci i špecialisti z rôznych oblastí.

Zapájajte sa do diskusií. Podeľte sa o vlastné skúsenosti i skúsenosti svojich zákazníkov v diskusných fórach. Staňte sa radcom a sprievodcom internetových užívateľov.
Využívajte pre podporu svojho podnikania sociálne siete, Facebook, Pinterest, Twitter….

budujte-komunity-opt

Vytvárajte partnerstvá

Budovanie partnerských vzťahov so zákazníkmi dokážete podporiť aj spoluprácou s firmami z iných oblastí. Vzájomnou spoluprácou obohacujete svoj obsah,  zvyšujete dôveryhodnosť značky a rozširujete „pole svojej pôsobnosti“.

Príkladom partnerstva, ktoré podporuje vzťah so zákazníkom je spolupráca medzi realitnými maklérmi, finančnými poradcami a právnikmi. Byt či dom nekupujeme každý deň. Pri veľkej investícii chceme mať istotu, že sme sa rozhodli správne a kupujeme kvalitu za dobrú cenu. S kúpou nehnuteľnosti riešime výber nehnuteľnosti, otázku financií, poistenia, právne podklady ku kúpno-predajnej zmluve, vklad do katastra. K rozhodnutiu potrebujeme získať množstvo informácií a ich získanie nás stojí čas.

Ideálnym riešením pre zákazníka je poskytnúť mu všetky služby „pod jednou strechou.“ Poskytnutie komplexného servisu je jednou z ciest k budovaniu partnerských vzťahov so zákazníkom.

Ak sa aktívne zapájajte do spoločenských, kultúrnych, športových podujatí, informujte o tom svojich zákazníkov.

Priestor pre vytváranie funkčných partnerstiev existuje v každej oblasti podnikania. Spolupracujte s organizáciami, spoločnosťami, s ktorými máte spoločných zákazníkov. Príkladom fungujúceho a vzájomne prospešného partnerstva je spolupráca e-shopu www.prenasedeti.sk s portálom www. dvojickovo.sk

V dnešnej dobe je nevyhnutné byť pre zákazníkov partnerom a priateľom. Content marketing je mocný nástroj a jeho správnym používaním posúvate svoje podnikanie vpred.

Chcete pravidelne dostávať tipy ako vylepšiť vašu stránku alebo eshop? Pridajte sa k nám na Facebooku.

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *