5 typov obsahu, ktoré musíte využívať vo vašom eshope

Svet obchodu dostal príchodom internetu nový rozmer. On-line biznis naberá každým rokom na objeme a počet nakupujúcich cez internet rapídne stúpa. Bez ohľadu na to, či už máte svoj internetový obchod určitú dobu, alebo práve začínate, uspejete len vtedy, ak dokážete prilákať zákazníkov a presvedčíte ich ku kúpe.

Slová sú nevyhnutným nástrojom každého obchodníka a platí to aj vo svete on-line biznisu. Ak slová používame efektívne, presvedčíme ľudí nielen ku kúpe, ale aj k opätovným nákupom. Naopak, ak ich použijeme zle, posielame zákazníka priamo na stránky konkurencie.

Aké typy obsahu vám pomôžu získať zákazníkov a vybudovať úspešný eshop?

5 typov obsahu, ktoré musíte využívať vo vašom eshope

1. Popis kategórií

Popis kategórie je sieť, ktorá zvyšuje počet objednávok. V ideálnom prípade zachytáva veľký počet zákazníkov a poháňa ich na predajné stránky. Pri popise kategórie sa zamerajte na všeobecné kľúčové slová reprezentujúce špecifickú skupinu výrobkov, a to buď podľa určitého typu, napríklad kolieskové korčule, alebo sa zamerajte na produkty konkrétnej značky. Kľúčové slová v popise kategórie musia byť dobre optimalizované pre vyhľadávače, aby ste maximalizovali svoje úsilie.

Pozornosť zamerajte na starostlivý výber kľúčových slov, ktoré majú potenciál a pomôžu vašej stránke stúpať vo vyhľadávaní na internete. Pokúste sa vyhnúť tým slovám, ktoré sa opakujú na stránke príliš často alebo sú pre stránku nešpecifické.

Čo robiť

  • Pre kvalitný popis kategórie musíte poznať svoje publikum a vedieť, čo zákazníci hľadajú.
  • Povedzte zákazníkom, ako táto skupina tovarov bude spĺňať ich potreby.
  • Poskytnite v popise niekoľko odkazov na iné kategórie.

Čo nerobiť

  • Neuvádzajte v popise kategórie konkrétne produkty, pretože vaša ponuka sa časom môže zmeniť.
  • Neprepchajte popis kategórie kľúčovými slovami – použite ich prirodzene.

2. Presvedčivé popisy produktu

Popis produktu zastupuje vo vašom e-shope predavača. Tak ako pri osobnom predaji, úspech predaja závisí práve od komunikácie predavača s potenciálnym kupcom. Popis produktu v pozícii virtuálneho predavača je miestom, kde sa rozhoduje či budete víťazom alebo porazeným.
I keď ľudia nakupujú z pohodlia svojich domovov, chcú nakúpiť rýchlo. Preto virtuálny predavač musí svoju prácu odviesť nielen dobre, ale i rýchlo. Skôr ako potenciálny zákazník klikne na stránku konkurencie, musí podať zákazníkovi potrebné informácie o výrobku a presvedčiť ho, že kúpou tohto produkt dostane presne to, čo hľadal a potrebuje.

Pri predaji on-line sme ochudobnení o osobný kontakt, ku ktorému patrí postoj tela, mimika tváre, gestikulácia, ale i tón, farba a melódia hlasu. Napriek tomu správnou voľbou slov dokážete získať a udržať si pozornosť potenciálneho zákazníka. Vašou úlohou je zaujať čitateľa textom a presvedčiť ho k nákupu.

Čo robiť

  • Píšte pre ľudí nie vyhľadávače.
  • Ukážte výhody produktu.
  • Text rozdeľte do odsekov, použite odrážky, aby čitateľ vedel text rýchlo naskenovať.

Čo nerobiť

  • Nepoužívajte pri popise produktov superlatívy( rozkošná, úžasná, skvelý…).
  • Neklamte o produkte a nezamlčte negatíva, o ktorých viete.
E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt

3. Články na blogu

Určite viete, že pravidelne aktualizovaný blog vám môže pomôcť získať lepšie pozície vo vyhľadávačoch. Blogom dokážete posunúť potenciál webovej stránky ešte vyššie. Blog poskytuje priestor pre komunikáciu s vašimi zákazníkmi. Ak prinášate obsah, ktorý vašich čitateľov baví, informuje alebo poskytuje pridanú hodnotu, podporujete svoju obchodnú značku a tiež lojalitu zákazníkov.

Napríklad blog spoločnosti z oblasti vlasovej kozmetiky nezaujme, ak sa sústredí len na správy o spoločnosti. Ak však spoločnosť poskytuje poradenstvo v oblasti starostlivosti o vlasy a prináša tipy, napríklad vlasového stylingu, je tu veľká pravdepodobnosť vytvorenia veľkej a silnej čitateľskej základne, ktorá sa bude aktívne zapájať do diskusií k príspevkom.

S pravidelnými článkami na blogu získavate súčasne „materiál“ pre Facebook stránku.

Čo robiť

  • Na blog pridávajte články pravidelne.
  • Uvádzajte témy, ktoré sa vzťahujú k vášmu sortimentu a odkazujú naň. Linky zadávajte striedmo, tam, kde je to vhodné.

Čo nerobiť

  • Nepoužívajte blog na „tvrdý“ predaj svojich produktov. Zákazníci na blogu neočakávajú, že sa tu bude predávať.

4. Poradenská rubrika

Poradenstvo je veľmi efektívny spôsob, ako dať zákazníkom vynikajúcu službu. Poskytovaním odborného poradenstva z vašej oblasti dokážete získať lojalitu zákazníka pomerne rýchlo.

Témou môžu byť najčastejšie otázky k produktom, kategóriám, pomoc s výberom, porovnávanie produktov alebo návod pri vrátení tovaru či reklamácii. Podajte tieto informácie zákazníkom stručne, zrozumiteľne a prehľadne. Zvýraznite dôležité informácie napríklad kurzívou. Doplňte písaný text pre ilustráciu videom, grafmi, tabuľkami, fotografiami.

Čo robiť

  • Píšte jednoducho a výstižne. Vyhnite sa poučovaniu.
  • Pri písaní sa vžite do pozície užívateľa, ktorý sa s produktom/službou stretol prvýkrát.

Čo nerobiť

  • Nepoužívajte odborný žargón alebo technické termíny, ktoré laik nepochopí.
  • Nepíšte o tom, aký je produkt úžasný. To si nechajte na predajné stránky.

5. informačný bulletin, newsletter

Upevnite lojalitu svojich zákazníkov zasielaním relevantných informácií. Prispôsobte obsah správ konkrétnym zákazníkom, aby ste im zasielali len užitočné a relevantné informácie.

Napríklad, ak si niekto kúpil pánsku obuv, pravdepodobne nepotrebuje informácie o najnovších trendoch v dámskej móde.

Pri dodatočnej personalizácii zákazníkov si môžete pomôcť databázou kontaktov a selektovať ju podľa krstného mena vrátane odkazov na nedávnu históriu ich aktivít vo vašom e-shope.

Čo robiť

  • Zasielajte krátke a relevantné správy. Čitatelia sú zaneprázdnení a ľahko sa začnú nudiť.
  • Voľte osobný a priateľský tón.
  • Jemne motivujte čitateľov k opätovnej návšteve vašej stránky.

Čo nerobiť

  • Nepoužívajte newsletter ako čisto propagačný nástroj.
  • Neposielajte informácie, ktoré čitatelia už poznajú.

Používanie a vzájomná kombinácia týchto piatich prvkov pridá silu a údernosť vášmu e-shopu.

Kľúčom k úspechu je zabezpečiť obsah, ktorý ponúka hodnotu pre návštevníka, a to aj na predajných stránkach. Hodnotu predajných stránok podporujete obsahom celej webovej stránky. Kvalitné, relevantné a užitočné informácie pomáhajú pri rýchlom rozhodnutí zákazníka ponúkaný produkt zakúpiť.

Hodnotný obsah nielen získa nových zákazníkov a udrží ich lojalitu, ale podporuje aj šírenie vašej obchodnej značky prostredníctvom sociálnych sietí. Buduje SEO a podporuje pozície vo vyhľadávačoch.

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *