Ako ( ne)písať texty k produktom v e-shope

V e-shope vidíte možnosť skvelého zárobku a myšlienka začať podnikať v oblasti internetového predaja vás nadchla. Máte vlastnú webovú stránku, dodávateľov, „naliali“ ste do e-shopu možno niekoľko tisíc položiek, ale texty k produktom sťahujete od dodávateľov alebo si ich „požičiavate“ od konkurencie.

Jasné, robia to tak takmer všetci. Áno, takmer všetci robia nie jednu, ale hneď niekoľko chýb, ktoré následne negatívne ovplyvňujú počet objednávok, tržieb, a teda aj zisku. Poďme sa teda spolu pozrieť na najčastejšie chyby, ktoré e-shopári robia pri písaní textov k predávaným výrobkom.

Kopírovanie textov k produktom od dodávateľov alebo konkurencie

Kopírovanie je najjednoduchší a najrýchlejší spôsob, ako získať do e-shopu texty k produktom.

blog kopirovane rovnake texty k produktom

Rovnaký text k produktu nájde potenciálny zákazník v xy e-shopoch. Takto skopírovaný text má pre zákazníka i pre majiteľa e-shopu minimálnu hodnotu. Internetový užívateľ, ktorý v texte nenašiel potrebné informácie, ostáva nervózny, lebo:

  • nemá dostatok informácií, ktoré potrebuje ku kúpe
  • musí písať maily s otázkami, na ktoré hľadá odpoveď
  • musí čakať na odpovede
  • stráca svoj drahocenný čas
  • nemôže nakúpiť ihneď

Skopírované texty k produktom v e-shope oberajú obchodníkov o zisky. Prečo?

Kopírované texty najpoužívanejší vyhľadávač  na Slovensku Google vyhodnocuje ako duplicitné texty a následne webovú stránku penalizuje. Teda, čím viac duplicitného textu na stránke máte, tým hlbšie sa prepadávate v pozíciách.

Pokiaľ zákazníkovi neponúkate všetky relevantné informácie vy, hľadá ich u konkurencie a je veľmi malá pravdepodobnosť, že sa vráti práve k vám a nakúpi u vás.

Písanie v heslách a bodoch

Skúste si predstaviť situáciu, že predavač v kamennej predajni vám podá všetky informácie v heslách. Ovalí vás pocit, že sa rozprávate s robotom, ktorý má text naprogramovaný.

Obrazok pisanie textu produktu v heslach a bodoch

Ak chcete mať viac zákazníkov, objednávok a lepšie pozície vo vyhľadávačoch, píšte texty, ktoré predávajú. Predstavte si zákazníka pred sebou a informujte, vysvetľujte, odpovedajte na jeho otázky.

Používanie dlhých odstavcov bez formátovania

V e-shopoch (aj na web stránkach) sa často stretávam s dlhými blokmi textu, ktorý je členený do odstavcov, nemá zvýraznené podstatné myšlienky a ani žiadne iné formátovanie.

Pozrite sa na nasledujúci text:

blog-neformatovanie-textu

Ako sa vám čítal? Prečítali ste celý text, alebo ste niektorú časť vynechali?

Potenciálny zákazník sa po niekoľkých sekundách stratí v poskytnutých informáciách. I keď si dá tú námahu, prečítať dlhý neprehľadný text, na konci má pocit, že nie je o nič múdrejší ako na začiatku.

Ako to zmeniť? 

  • Píšte krátke vety.
  • Deľte text na odseky.
  • Používajte odrážky.
  • Zvýraznite dôležité informácie. To sú tie, ktoré zákazníka najviac zaujímajú. Zákazník text skenuje.

Donúťte ho čítať ďalej : )

V texte sa opakuje neúmerný počet rovnakých ( kľúčových) slov

Áno, kedysi na Google platilo, čím viac rovnakých slov, tým lepšie, ale už dávno toto pravidlo neplatí. Text s množstvom opakovaní kľúčových slov pôsobí neprirodzene a opakovane vám hrozí penalizácia zo strany Google.

opakovanie-klucovych-slov

Pri písaní sa sústreďte na vašich zákazníkov. Obsah tvoríte pre nich. Jedno slovo zopakované v krátkom texte 100x a navyše v jednom tvare ich určite ku kúpe nepresvedčí.

Pravopisné a štylistické chyby

Spôsob vyjadrovania je vašou vizitkou. Gramatické chyby u zákazníka tolerujte, ale tie vaše nemôžete ničím ospravedlniť.

Skúste si prečítať napríklad diskusie v bulvárnych magazínoch a spočítať koľkokrát tam niekoho „zvozia“ za gramatické chyby. Určite nechcete, aby o vás mali zákazníci nízku mienku, kvôli niekoľkým chybám v texte.

Písanie bez slovies alebo používanie neurčitku či trpného rodu

trpny-rod-neurcitok-blog

Pri písaní používajte činné slovesá – pozrite, vyberte, získajte, ochutnajte, vložte, kúpte… Píšte v 2. osobe – ty, vy.
Text bude pre zákazníkov viac osobný, navodí pocit, že produkt používajú a nenásilne ich navnadí na akciu.

Chýba výzva k akcii

Stroho napísaný text, ktorý si potenciálny kupec prečíta, pôsobí skôr ako obyčajná správa v novinách: „Včera sa konal futbalový turnaj a náš tím prehral.“  Fajn, získal som nové informácie, ale čo mám s nimi robiť?

Pokiaľ chcete svoje podnikanie posunúť vpred a nechcete, aby vaša www stránka zapadala prachom, je čas na zmenu. Text pri výrobkoch v e-shope nie je strohá správa v novinách, je to váš predajný kanál. Spôsob, akým výrobok odprezentujete, rozhoduje o tom, či zákazník nakúpi u vás alebo sa poberie ďalej.

Od predavača v kamennej predajni všetci očakávame, že nám o tovare porozpráva, vysvetlí funkcie, odpovie na naše otázky, odporučí výrobok, ktorý bude najviac vyhovovať našim predstavám a presvedčí nás ku kúpe.  Tak prečo to nerobíme aj pri predaji cez internet?

Jedným z dôvodov môže by skutočnosť, že sme sa na popis svojich produktov nikdy nepozreli očami zákazníka. Druhým dôvodom môže byť fakt, že sme si nikdy neuvedomili, že text pri produktoch plní tieto úlohy:

  • informuje
  • vysvetľuje
  • odpovedá na otázky
  • pomáha
  • rozpráva
  • odporúča
  • presviedča
  • priťahuje pozornosť
  • odlišuje od konkurencie
  • buduje vzťahy so zákazníkmi
  • predáva

Kvalitné popisky produktov tvoria jeden zo základných pilierov úspešného e-shopu. Prestaňte kopírovať od dodávateľov i konkurencie a napíšte texty pre vášho zákazníka. Používajte text vo svoj prospech a spoznáte silu slova v raste vašich ziskov.

 

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

5 spôsobov ako prilákať zákazníkov do e-shopu s takmer nulovou investíciou

7 tipov ako si udržať zákazníkov

5 krokov, ako obsahom urýchliť cestu k nákupu

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *