3 dôvody pre vytvorenie obsahu z otázok zákazníkov

Obsahový marketing sa stáva dôležitou súčasťou on-line biznisu. Z trendu sa stáva nevyhnutnosť. Napriek tomu sa podpore content marketingu venuje stále málo podnikateľov. Dnes vám uvedieme 3 dôvody, prečo by ste mali využiť otázky zákazníkov pri tvorbe obsahu.

Obsahový marketing tvorí súčasť nákupného procesu

Obsahový marketing tvorí už neoddeliteľnú súčasť nákupného procesu. Pomáha prilákať nových zákazníkov. Podieľa sa na zvyšovaní stálej zákazníckej základne. Buduje vzťahy so zákazníkmi. Podporuje dôveru obchodnej značky. Väčšina komunikácie so zákazníkmi a často i marketing sa opiera len o suché oznámenia, pritom existuje jednoduchý spôsob, ako začať publikovať kvalitný obsah. Premeňte suché vyhlásenia na internetového predavača. Uspokojte zvedavosť internetových užívateľov odpoveďami na ich otázky.

Otázka vyvolá záujem

Podnetné otázky spojené so správne formulovanou odpoveďou dokážu urobiť hotový zázrak. Dobré otázky sú nástrahou pre zákazníkov. Vyvolajú záujem. Spúšťajú predstavivosť zákazníkov a pritiahnu ich pozornosť smerom k vám. Zákazníci opúšťajú pozíciu status quo a prechádzajú k 1. kroku nákupného procesu. Objavuje sa u nich potreba zmeniť existujúci stav. Otázky pomáhajú zákazníkom predstaviť si inú, lepšiu budúcnosť.

Správnymi otázkami premeníte vaše publikum z pasívnych poslucháčov na aktívnych účastníkov. Vhodnými otázkami dokážete previesť zákazníka celým nákupným procesom, ktorého finálna fáza je nákup. Tak ako môžu obchodníci uspokojiť zákazníkov kvalitným obsahom, môžu internetoví predávajúci pridaním otázok vylepšiť komunikáciu s kupujúcimi.

Pomocou otázok zaujmete vaše publikum. Napríklad, len odpovede na základné otázky: čo, prečo a kedy vzbudzujú prirodzený záujem internetového užívateľa a to najmä vo fáze, keď o produkte, službe, novej technológii nemá ešte žiadne informácie.

Tvoríte reálny on-line obsah

Riadenými otázkami od skutočných zákazníkov vytvoríte reálny on-line obsah. Podporíte jednoducho a lacno vašu marketingovú stratégiu. Pomôžete si budovať lepšie pozície vo vyhľadávačoch.

Prečo používať otázky on-line?

1. Otázky zákazníkov vám prezradia veľa o tom, ako rozmýšľajú, čo ich trápi, aký problém riešia, aké slovné spojenia používajú.

2. Ak podáte otázky a odpovede ako interaktívny zážitok, dosiahnete ešte lepšie výsledky. Obsah tvorený otázkami a odpoveďami má na užívateľa oveľa väčší emocionálny dopad ako strohé informácie v návode, či „klasickom popise“.

3. Pri hľadaní informácii v budúcnosti si internetoví užívatelia pravdepodobne opäť na vás spomenú. To je veľmi sľubný začiatok, že v ich nákupnom procesu zohráte svoju úlohu. S otázkami môžete odmoknúť silu získavania informácií práve u vás.

question-685060_640

Čo sa stane, keď začnete otázkou?

Ako príklad si uvedieme vystúpenie na verejnosti. Väčšina veľkých rečníkov začína prejav či prezentáciu otázkou. Otázkou vyvolá záujem. Publikum sa začne nakláňať dopredu. Ich zapojenie rastie. Rečník následne sleduje reakcie ľudí. Nechá publikum hľadať odpoveď ešte skôr, ako začne s prednáškou. Počúva ich odpovede. Ak sa najbližšie zúčastníte prednášky, prezentácie, všímajte si reakciu publika pri položení otázky.

Podobnú reakciu vyvoláte položenou otázkou aj u internetových užívateľov. Ak chcete z otázky vyťažiť maximum, formulujte odpovede v reči vašich zákazníkov. Súbor otázok a odpovedí doplňte reakciami zákazníkov z recenzií a mailov.

Prečo používať rečnícke otázky?

Veľká rečnícka otázka prebije akékoľvek vyhlásenie. Všimnite si napríklad reakcie účastníkov v politickej debate. Na vyhlásenie reagujú často rečníckou otázkou: „Vy ste lepší ako ste boli pred 2 rokmi? Čo ste urobili vy za posledný rok?“…

Používajte otázky tak, aby vyvolali reakciu alebo si pomôžte rečníckymi otázkami. Správne formulovanými otázkami priblížite obsah vášmu publiku. Vyzvite zákazníkov, aby sa aktívne zapojili do procesu tvorenia obsahu. Požiadajte ich, napríklad na sociálnych sieťach, aby vám napísali o probléme, ktorý potrebujú vyriešiť. Doplňte otázky o obrázky, vytvorte z nich príbehy.

Páči sa vám článok? Lajkujte, zdieľajte.

PORADÍME VÁM

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

Čo by ste mali vedieť o content marketingu

Hra s názvom ZĽAVY alebo Akú zľavu mi viete poskytnúť?

Ak chcete predávať, musíte poznať nákupné správanie

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *