3 trendy online marketingu, ktoré budú dominovať roku 2016?

Aké trendy prinesie rušný a dynamický svet digitálneho marketingu v roku 2016?
Začiatok nového roku je tu, a preto sme sa pozreli na trendy, ktoré ovplyvnia on – line marketingové stratégie v roku 2016.
On-line marketing je zložitý proces, no na 2. strane vzbudzuje záujem u každého, kto sa zaujíma o moderné on –line trendy a chce ísť s dobou. Každý rok prináša nové trendy, nový hardvér, nový softvér, nové spoločnosti.

A aké trendy prinesie svet online marketingu v roku 2016?

Nové užívateľské preferencie diktujú celý rad rozsiahlych zmien. Predpokladám, že aj v roku 2016 sa bude on-line marketingu dariť a „in“ budú tieto 3 trendy:

Rok obsahového marketingu

V roku 2015 sa obsahový marketing stal jednou z kľúčových súčastí on-line marketingu. Content marketing sa vyvíjal a výrazne naberal na význame počas celého roku 2015.

Tento nárast úzko súvisí:

  • s aktualizáciou algoritmu Google, v ktorej získal kvalitný obsah dôležitejšie miesto
  • s faktom, že obchodníci začali používať rôzne formy obsahu na upútanie pozornosti svojich zákazníkov

Na rýchly nástup content marketingu však nestihlo mnoho firiem adekvátne zareagovať. Neriešia obsahový marketing vôbec, alebo ho neriešia komplexne. Zo svojho on-line podnikania tak nedostávajú toľko, koľko by mohli. Toto je oblasť, kde vidím obrovský potenciál pre rast a zlepšovanie.

Úspech firiem v on–line svete bude v budúcom roku ovplyvňovať content marketing. Pokiaľ firmy nezakomponujú content marketing do svojho podnikania, začnú výrazne zaostávať za svojimi konkurentmi, ktorí potenciál obsahu už využívajú naplno.

Mobilné zariadenia získavajú na sile

V posledných rokoch badáme výrazný presun užívateľov od PC k mobilným zariadeniam -smartfónom. V roku 2015 sa udiala ďalšia zmena, ktorá znova súvisí s Google. Ten totiž oznámil, že v roku 2015 v 10 rôznych krajinách traffic z mobilných zariadení predbehol traffic z PC.

V súvislosti s nárastom používanosti mobilných zariadení pre prístup k internetu, Google vydal aktualizáciu vyhľadávacieho algoritmu penalizujúcu stránky v umiestnení vo vyhľadávačoch, ktoré nie sú optimalizované pre mobilné zariadenia.

Aj táto aktualizácia smeruje k tomu, že online marketing sa bude čoraz viac zameriavať na užívateľov používajúcich mobilné zariadenia pri prehliadaní internetu. Ste na používateľov smartfónov pripravení?

Videá a video reklamy

Video reklamy nie sú žiadnou novinkou. Sociálne kanály ako Youtube, ponúkajú na zhliadnutie milióny videí. Na videá sústreďuje pozornosť vo svojich reklamných platformách aj Facebook. Môžeme predpokladať, že rok 2016 prinesie ďalší výrazný rozvoj tohto segmentu.

Užívatelia začínajú čoraz viac akceptovať on-line videá a to i vo forme reklamy. Predpokladám, že tento trend bude znamenať viac typov video reklám a to aj na neočakávaných miestach. S príchodom spoločnosti Google na trh video reklám, a jeho vlastníctvom Youtube, sú možnosti takmer neobmedzené.

Tieto 3 trendy určite nie sú jediné, ktoré sa objavia v priebehu roku 2016, ale pravdepodobne budú jedny z najvýznamnejších. Netrúfam si presne povedať, do akej miery sa tieto trendy prejavia, veľa totiž záleží na ich prijatí spotrebiteľmi. Určite však stojí za zváženie, začať sa nimi zaoberať. Čím skôr začnete, tým väčší náskok získate pred konkurenciou. Zužitkujte výhody, ktoré so sebou prinášajú on-line marketingové trendy a začnite sa im venovať už dnes.

POTREBUJETE PORADIŤ? SPÝTAJTE SA.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

7 praktických rád, ako sa presadiť v konkurenčnom prostredí

Jednoduchý trik, ako upútať zákazníka

3 trendy pre efektívny a moderný marketingový plán

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *