4 jednoduché kroky, ako vytvoriť originálny obsah pre váš e-shop

Obsahový (content) marketing sa stal dôležitou a nevyhnutnou súčasťou on-line obchodu. Pomáha vytvárať vzťahy so zákazníkmi, prilákať nových zákazníkov a zostať v povedomí existujúcich zákazníkov. Spoznajte jednoduchý a veľmi účinný spôsob, ktorý vám pomôže vytvoriť kvalitný a originálny obsah pre váš e-shop.

Pre podporu on-line predaja, musia dnes majitelia e-shopov urobiť viac, ako len vytvoriť e-shop a čakať na zákazníkov. Pre prezentáciu a úspešný chod on-line obchodu potrebujete vytvárať kvalitný obsah zamierený na vašu cieľovú skupinu.

Existuje 1 jednoduchý spôsob, ktorý vám pomôže vytvárať kvalitný originálny obsah a tým je aktívne zapojenie vašich zákazníkov do tvorby obsahu. Požiadajte vašich zákazníkov, nech sa aktívne podieľajú na tvorbe obsahu vášho webu. Týmto spôsobom získate obsah vytvorený pre vašu cieľovú skupinu. Napokon, samotní nakupujúci sú tými najpovolanejšími pri tvorbe obsahu vášho webu. Vaši zákazníci presne vedie, ako vytvoriť obsah zameraný na vašu cieľovú skupinu, pretože oni sami tvoria vaše cieľové publikum.

Zapojením zákazníkov do tvorby obsahu posilníte dôveryhodnosť vašej stránky. Zákazníci ochotne dôverujú iným nakupujúcim, ktorí sú ako oni. Obsah od reálnych užívateľov vytvára silný most, ktorý vám privedie viac zákazníkov.

1. krok pre originálny obsah: Recenzie

Na začiatok začnite pracovať s materiálom, ktorý máte k dispozícii. Získali ste pozitívne recenzie cez porovnávače tovaru, pri predaji cez bazárové portály? Zakomponujte ich do obsahu www stránky alebo jednoducho pridajte statickú stránku, ktorá bude obsahovať všetky údaje získané z recenzií.obrazok-recenzie

Máte recenziu na konkrétny produkt – pridajte ju ako súčasť popisu. Zvoliť môžete aj riešenia, ktoré využívajú veľké internetové domy, napríklad Alza.sk. Pridajte možnosť ohodnotiť produkt priamo vašim zákazníkom. Pamätajte, recenzií nikdy nie je dosť, tak si ich od zákazníkov pýtajte.

2. krok pre originálny obsah: Otázky a odpovede

Koľkokrát sa vám stalo, že ste odpisovali na rovnakú otázku aj 5 zákazníkom? Zozbierajte si otázky vašich zákazníkov k službám i produktom a pridajte ich aj s vašimi odpoveďami do textového popisu. Pohľadajte si otázky k produktu na diskusných fórach a pridajte ich aj s odpoveďami na stránku e-shopu. Získate zaujímavý obsah a zodpoviete dopredu otázky ostatným užívateľom.

Často kladené otázky k fungovaniu e-shopu poslúžia ako podklad na vytvorenie rubriky, napríklad Vaše časté otázky a naše odpovede. Zodpoviete otázky typu: Koľko je poštovné? Ako rýchlo posielate tovar? Ktorú spoločnosť využívate na prepravu tovaru? Dá sa platiť aj na dobierku? Musím sa registrovať?…

obrazok-obsah-marketing-2

Zdroj: www.modrykonik.sk

3. krok pre originálny obsah: Fotografie a videá

Žiadajú od vás zákazníci reálne fotografie, videá výrobkov? Pýtajú sa, či produkt na fotografii zodpovedá skutočnosti? Zapojte zákazníkov do fotografovania. Väčšina z nich sa rada popýši novým úlovkom. Získate reálnu fotografiu so skutočnými zákazníkmi a skutočnými emóciami. No povedzte, kto odolá nákupu hračky, ktorú drží v ručičkách vysmiate šťastné dieťa? Emócie predávajú.

obrazok-obsah-marketing-3_opt

 

4. krok pre originálny obsah: Materiál zo sociálnych sietí

Využite všetky príspevky na sociálnych sieťach vo svoj prospech. Podeľte sa o najlepšie komentáre, fotografie a videá na webovej stránke. Napríklad pri predaji hračiek, môžete zorganizovať „ súťaž“ o zaslanie fotografie detí, ako sa s hračkou hrajú. Môžete požiadať vašich fanúšikov o slogan spojený s vaším e-shopom. Fantázii sa medze nekladú.

Sociálne siete vám poskytnú skvelý materiál pre váš obsah. Máte zákazníkov na Instagrame alebo Pintereste? Vytvorte kampane aj na týchto sieťach. Vytvorením kampaní na sociálnych sieťach získate materiál pre váš e-shop. Vyvoláte rozruch, ľudia budú chcieť o tom hovoriť, budú zdieľať prípevky. A vy máte reklamu takmer zadarmo. Vašich fanúšikov, stálych i potenciálnych zákazníkov motivujte odmenou.

obrazok-obsah-marketing-4

Zdroj: Pinterest

Prezentácia prostredníctvom sociálnych médií vám môže pomôcť zvýšiť mieru konverzie. Samotní zákazníci poskytnú potenciálnym zákazníkom presvedčivý sociálny dôkaz o kvalite vašich služieb.

Obsah vytvorený užívateľmi poskytuje skutočné názory, fotografie, videá. Zdieľaniami, hodnoteniami, napríklad na Facebooku zvyšujete dôveryhodnosť a samotní užívatelia sa podieľajú na zvyšovaní predaja.

Obsahom, ktorý vám vytvoria reálni zákazníci, posilníte vaše SEO. Príspevkami užívateľom získate relevantný originálny obsah. Tvorením obsahu zákazníkmi, získavate podklady pre SEO aj v podobe jazyka vašej cieľovej skupiny. Spoznáte slová, slovné spojenia, ktoré vaša zákaznícka skupina vyhľadáva.

Takto pozbieraný materiál môžete použiť pri ďalších marketingových aktivitách, napríklad statusy a fotografie tvorené fanúšikmi môžu byť podkladom pre platenú reklamu. Sami uznáte, že obsah utvorený reálnymi užívateľmi vyzerá prirodzenejšie ako umelo vytvorený slogan.

Pamätajte, váš úspech v predaji sa opiera o kvalitný obsah. Poznáte ešte niekoho iného, kto vám vytvorí originálny obsah zameraný priamo na vašu cieľovú skupinu? Napíšte nám do komentárov.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

5 krokov, ako vytvoriť efektívny obsah

9 spôsobov, ako zvýšiť dôveryhodnosť web stránky

Ak chcete predávať, musíte poznať nákupné správanie

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *