V súčasnosti byť na Facebooku už nestačí. Ak chceme v podnikaní napredovať, používajme firemnú Facebook stránku efektívne. Mnoho majiteľov firiem pri uverejňovaní príspevkov na firemnej Facebook stránke robí a opakuje rovnaké chyby. Preto sa pozrime na najčastejšie chyby a naučme sa tvoriť kvalitné príspevky.
Cez sociálne médiá komunikujeme s rodinou, priateľmi, dokonca i s obchodnými partnermi. Facebook spája ľudí po celom svete. K 31. decembru 2015 eviduje 1,59 miliardy aktívnych používateľov za mesiac.
Sociálne médiá poskytujú spoločnostiam obrovský priestor, ako zostať „v zábere“ svojich zákazníkov. Pomáhajú budovať dlhodobé vzťahy so zákazníkmi. Riešiť ich problémy. Dávajú firmám spätnú väzbu. Podporujú budovanie obchodnej značky.
Aby ste mohli používať silu sociálnych sietí v maximálnej miere, musíte poznať alebo testovať, čo bude pracovať pre vašu firmu a biznis. Len tak investujete svoj čas efektívne a so želaným výsledkom.
Fotografia či video bez textu má pre internetových užívateľov nízku úžitkovú hodnotu.
Fotografiu, video publikujte vždy s krátkym komentárom.
– Dnes- akcia!
– Nový tovar v ponuke!
– Denné menu
– Vajíčko s bázou, Veľkosť: 0 – 13 kg
– Bezkonkurenčné ceny
– Poštovné ZADARMO
Nekonštatujte. Nepopisujte produkt.
Popíšte riešenie, ktoré zákazníci získajú. Napíšte, čo chcete, aby fanúšikovia stránky spravili. Používajte slovesá: lajknite, zdieľajte, komentujte, objednajte si menu, príďte na večeru, navštívte predajňu, kúpte si, potešte sa…
Príspevky bez fotografie majú fanúšikovia tendenciu prehliadnuť.
Získajte si ich pozornosť fotografiou, videom, infografikou či karikatúrou. Obrázkom, fotografiou môžete zvýšiť až niekoľkonásobne angažovanosť fanúšikov (lajknutie, zdieľanie príspevku, pridanie komentára).
Publikujeme jednotvárny obsah. Sústredíme sa výlučne na prezentáciu a predaj produktov alebo služieb. Neinformujeme. Nevzdelávame. Robíme len reklamu svojich služieb a produktov.
Ľudia sa naučili reklamu ignorovať. Facebook analyzuje všetky uverejnené príspevky a obmedzuje zobrazovanie príspevkov zameraných na predaj. Platí: čím viac predajných príspevkov, tým menej oslovených fanúšikov. Na 2.strane, ak neustále „tlačíte na pílu“ vystavujete sa riziku, že fanúšikovia vám dajú ZBOHOM.
Nepresviedčajte.
Podstata sociálnych sietí nespočíva v predaji. Poskytnite internetovým užívateľom zaujímavé, aktuálne a hodnotné informácie. Uverejňujte:
Dlhé články umiestňujte na blog a na Facebook ich publikujte v skrátenej forme s odkazom, napríklad „ čítať ďalej“.
Striedaním foriem publikovania obsahu dokážete osloviť širšie spektrum vašich fanúšikov. Pravidelným uverejňovaním príspevkov budujete obchodnú značku.
Zdieľajte príspevky iných: videá, fotografie, články. K zdieľanému príspevku vždy pridajte vlastný komentár. Vyberajte však príspevky v kontexte s vaším biznisom. Ľudia od vás očakávajú príspevky súvisiace s oblasťou vášho podnikania.
Použite pomer 6: 1. K jednému predajnému príspevku publikujte 6 „ľudských“ príspevkov: zaujímavé fakty, tipy, rady, články, fotografie, videá prepojené s vaším podnikaním.
Príspevky pridávame chaoticky, z času na čas.
Ak nechcete u priaznivcov vyvolať z vašej Facebook stránky dojem „mŕtveho chrobáka“, publikujte pravidelne. Ľudia sa často pýtajú: „Ako často vkladať príspevok?“ Odpoveď nie je vždy rovnaká. Pre jednu firmu môže byť odpoveď niekoľkokrát denne, pre inú raz za 2-3 dni. Aby ste sa udržali „v zábere“ publikujte pravidelne, aspoň raz týždenne. Naplánujte si dopredu kedy, čo, ako a pre koho uverejníte.
Frekvenciu príspevkov si otestujte a prispôsobte vašim priaznivcom.
Prezentujeme „holé“ priestory alebo produkty.
Zaraďte medzi svoje príspevky fotografie, videá, ktoré zobrazujú ľudí. Emócie priťahujú pozornosť a predávajú. Tvárami vyjadrujúcimi emócie zosilníte efekt príspevku.
Bojíme sa ukázať ľuďom, ako vyzeráme, kde pracujeme.
Pozvite ich na návštevu. Ukážte sa im. Doprajte im fotografie, videá skutočných ľudí z vášho biznisu, zamestnancov i zákazníkov. Porozprávajte im svoj príbeh.
Popíšte im, čo a kde robíte.
Pre úspešné šírenie príspevkov potrebujete zapojiť fanúšikov. Vyzývajte užívateľov k akcii. Pýtajte sa ich na názor, na problémy, ktoré ich trápia. Požiadajte o lajk, zdieľanie, komentár k uverejnenému príspevku. Zapojte ich do diskusie.
Publikujte videá, fotografie spokojných zákazníkov. Vždy k nim pridajte krátky komentár.
Na sociálne siete chodíme relaxovať. On-line užívatelia sa chcú na Facebooku baviť. Chcú sa poradiť, získať užitočné tipy a rady. Zaujímajú sa o všetko, čo im prináša hodnotu.
Internetoví užívatelia chcú vidieť a poznať ľudí, s ktorými komunikujú. Ľudia neveria anonymným podnikateľom. Zdvihnite oponu a predstavte sa klubu fanúšikov. Ukážte im ako vyzeráte, čo a kde robíte.
Prispôsobte štýl komunikácie zákazníkom. Nehovorte ako roboti, či nafúkanci. Na 2. strane vám môže uškodiť aj príliš neformálna komunikácia. Nájdite prijateľnú rovnováhu v štýle komunikácie. Buďte vždy zdvorilý. Odpovedajte na otázky, reagujte slušne na všetky aj negatívne príspevky.
Prezentáciou na sociálnych sieťach dostávate do rúk vysoko účinný a nízko nákladový prostriedok. Naučte sa ho používať efektívne.
Udržujte pozornosť fanúšikov. Pridávajte nový obsah pravidelne. Plánujte si publikovanie príspevkov dopredu. Striedajte formu uverejnených príspevkov. Zapájajte emócie. Prinášajte zaujímavé, aktuálne a hodnotné informácie. Veďte fanúšikov k akcii. Používajte slovesá. Buďte kreatívni. Testujte, ktoré príspevky pracujú pre vás.
Nezabúdajme, sociálne siete využívame hlavne na relax a zábavu. Tak si užite trochu zábavy spolu s vaším fanklubom.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
Ak chcete úspešný eshop, naplňte očakávania zákazníkov
Prečo potrebujete firemný blog
5 krokov, ako obsahom urýchliť cestu k nákupu