Odborníci z on-line marketingu opakovane radia – tvorte zaujímavý obsah. Zvyčajne ponúknu ukážky úspešných spoločností, v ktorých sa na tvorbe obsahu podieľa tím špecialistov. Ako môžeme vytvoriť obsah v malých firmách? Aký obsah ponúknuť, aby zaujal internetových užívateľov?
Hovorí sa: „ Dobrá rada nad zlato.“ My ich máme hneď 9 🙂
Všetci radi spomíname a vraciame sa v spomienkach do minulosti. Na stretávke zo školy s úsmevom na perách a jemnou nostalgiou radi spomíname na roky, ktoré sme prežili spolu v laviciach. Pekné veselé chvíle prežívame opakovane v spomienkach.
Využite nostalgiu za minulosťou vo svoj prospech. Pohľadajte zabudnuté kocky, ktoré sa spájajú s vašou značkou a vytvorte obsah, ktorý vyvolá nostalgiu na staré dobré časy.
Pospomínajte si spolu so svojimi zákazníkmi. Oprášte staré spomienky, vytiahnite fotografie. Existuje veľká pravdepodobnosť, že nájdete nejakú sentimentálnu spomienku, ktorú si ľudia pamätajú. Spojte ju s vašou značkou.
Ľudia milujú sami seba. Evidentne to potvrdil príchod selfie. Vytvorte a prispôsobte obsah publiku. Postavte zákazníkov do stredu vášho záujmu. Používajte ich mená, tváre. Tvorte obsah o nich. Zostavte obsah z fotografií, e-mailov, podnetov, komentárov vašich zákazníkov.
Stačí si pozrieť diskusie na sociálnych sieťach. Stačí malý podnet a publikum sa rozdelí do 2 táborov. Mačky versus psy, Apple versus Android. Nemusíte začať s tabuizovanou či politickou témou. Nemusíte si vybrať ani tábor. Postačí maličké semienko, zostať v ústraní a sledovať, ako sa ľudia zapájajú do diskusie.
Existuje lepší spôsob, ako vyprovokovať ľudí, aby zdieľali obsah? Vášnivé argumentácie, obhajovanie vlastného názoru sú skvelým prostriedkom na zdieľanie obsahu.
Poukážte na ľudskú stránku vašej značky tým, že vsadíte človeka do obsahu. A pamätajte si, rovnako ako ľudia, ani značky nie sú dokonalé. Robia chyby a môžu sa smiať aj zo seba.
Spomeňme si na silvestrovské vysielanie televíznych novín, keď sa smejeme na „breptoch“ moderátorov.
Čím vážnejšia je značka, tým môže byť sebairónia účinnejšia.
Sentimentálnym obsahom zamierite priamo do stredu terča. Roztomilé šteniatka vyvolávajú úsmev v každej reklame a udržujú pozornosť pri pozeraní reklamy.
Búrajte mýty. Príbeh dobrého smoliara upúta tiež pozornosť vášho publika. Pomôžte ľuďom, aby sa videli v zrkadle ako krásne, dobré, múdre bytosti. Pomôžte im zdvihnúť sebavedomie. Ukážte im cestu, ako dosiahnuť plnohodnotný život. Vyzvite zákazníkov, aby sa podelili o svoje skúsenosti, príbehy a zapracujte ich do obsahu.
Investujte čas do písania a ponúknite niečo hodnotné. Obsahový marketing vytvoril priestor pre budovanie značky šírením užitočného obsahu. Staňte sa dôveryhodným zdrojom cenných informácií.
Ponúknuť môžete jednoduché rady, tipy, recepty, návody, ale i odborné rady.
Firmy často zabúdajú, že majú k dispozícii cenné a zaujímavé informácie. Využite ich vo svoj prospech. Preskúmajte precízne všetky štatistické údaje, ktoré máte k dispozícii.
Jedným z najviac prehliadaných zdrojov obsahu sú zákazníci. Zbierajú o vás informácie všade. Pýtajú sa priamo u vás. Oslovujú vašich zákazníkov. Hľadajú na sociálnych sieťach. Poskladajte z otázok mozaiku a poskytnite im odpovede skôr ako ich vyslovia.
Pri tvorbe kvalitného obsahu neexistujú žiadne skratky. Produkovať dobrý obsah vyžaduje prácu a vytrvalosť. Efektívnosť obsahu posilníte jeho kvalitou. Investujte viac do kvality ako do kvantity.
Takže, tu máte 9 presvedčivých odpovedí na otázky z úvodu. Všetkých 9 rád má jedného spoločného menovateľa. Všetky začínajú veľkým pochopením potrieb vašich zákazníkov.
Máte radu, o ktorú by ste zoznam rozšírili? Podeľte sa o svoje skúsenosti v komentároch.
O tvorbe obsahu sa dočítate aj v článkoch: