3 overené postupy, ktorými zlepšíte obsahovú stratégiu

On-line marketing ponúka veľa možností, ako vytvoriť a vylepšiť web pomocou obsahu. Tvorcovia obsahového marketingu ponúkajú pestrú škálu nápadov, nástrojov a zásad, ktorými dokážete z webu vyťažiť maximum.

Vybrali sme 3 praxou overené postupy, ktoré vám pomôžu pri tvorení obsahu:

Rozdeľte proces tvorby obsahu do krokov

Tvorba obsahu začína plánovaním, prechádza do fázy tvorby a uverejnenia, ale tým práca nekončí. Ak chcete vyťažiť z obsahu maximum, celková obsahová stratégia musí byť neustále v pohybe.

Vznik, realizácia a správa webového obsahu vyžaduje širokú škálu poznatkov a zručností. Proces tvorby obsahu si zefektívnite:

  • Vytýčte a definujte si ciele.
  • Vyberte najlepšie osvedčené postupy.

Rozdeľte si celý proces do 5 krokov:   

1. krok: výskum – prehľad

Pri plánovaní obsahovej stratégie potrebujete na začiatok zrealizovať výskum. Bez poznania východiskovej situácie bude vaša stratégia ako domček z karát. Pozrite sa na vašu internetovú stránku i stránky konkurencie očami zákazníka. Požiadajte priateľov, aby vám povedali, čo by na vašej stránke uvítali. Oslovte svojich fanúšikov na sociálnych sieťach. Opýtajte sa ich názor. Požiadajte ich o „zlepšováky“. V tomto kroku získate prehľad o stave vášho obsahu.

2.krok: analýza

Získané informácie si zoraďte a postupne zanalyzujte. Predstavte si ich ako puzzle, ktoré chcete poskladať a získať pekný obraz.

3. krok: stratégia a dizajn

Rozvrhnite si postup. Stanovte si priority. Naplánujte harmonogram realizácie jednotlivých krokov. Premyslite si dizajn, aby korešpondoval s obsahom.

4. krok: tvorba obsahu a testovanie

Krok, ktorý vás posúva vpred. Obsah webu tvoríte nielen písaným textom, ale tiež fotografiami, videami, príspevkami zákazníkov, recenziami, infografikou, podcastom… Prispôsobte formát obsahu predávaným produktom a vašej cieľovej skupine.

Príspevky pravidelne sledujte a vyhodnocujte, aby ste mali prehľad o ich efektivite. Výstupy si môžete zakomponovať do tabuľky.

Analýzou získate obraz o súčasnom stave. Vnímajte ju ako odrazový mostík k úspechu.

Pri plánovaní obsahovej stratégie zohľadnite :

  • východiskovú situáciu
  • proces realizácie
  • technológiu realizácie

Uistite sa, že ste odstránili všetky technologické bariéry, ktoré bránia šíreniu vášho obsahu.

5. krok: údržba

Publikovaním obsahu práca nekončí. Sledujte a merajte úspešnosť či neúspešnosť príspevku. Na základe získaných výsledkov obsah optimalizujte.

Skúste kreatívny prístup

Obsah môžete prezentovať v rôznych formátoch: písaný text, fotografie, videá, infografika, grafy, tabuľky, komiks.

Rozhodnite sa, či postavíte obsahovú stratégiu na tradičnom alebo vtipnom prístupe. Odpovedajte si na otázky: Osloví komický štýl naše publikum? Aký štýl najlepšie vystihuje a prezentuje našu firmu?

Pamätajte, štýl prezentácie sa podieľa na budovaní firemnej značky. I keď prezentácia vo forme komiksu inklinuje k zvýšenému zdieľaniu, zvážte jej použitie. Prezentáciu prispôsobte vášmu publiku a tiež správe, ktorú chcete publikovať.

Rozširujte dosah pôsobenia

Nové technológie, mediálne kanály, platformy a sociálne siete sa aktívne podieľajú na tvorbe obchodného prostredia a predstavujú pre firmy nové výzvy. Čoraz viac spoločností pri šírení svojho obsahu hľadá najvhodnejší spôsob, ako osloviť najširšiu skupinu ľudí. Skúmajú tiež čo, kedy a kde uverejniť .

Hoci webová stránka stále zohráva kľúčovú úlohu pri budovaní obchodnej značky, diskusie na sociálnych sieťach vo výraznej miere vplývajú na plnenie obchodných cieľov.

Pri plánovaní obsahovej stratégie si načrtnite komplexný systém. Nesústreďte sa len na firemnú stránku. Pozrite sa na všetky možnosti, ktoré viete využiť vo svoj prospech, vrátane sociálnych sietí.

Upriamte pozornosť na sociálne siete. Komunikujte. Zapájajte sa do diskusií, reagujte na otázky, dotazy a recenzie. Aktívnou komunikáciou prispieva viac ľudí k tvorbe vášho obsahu. Prinášajte pravidelný, presvedčivý a svieži obsah, ktorý upúta internetových užívateľov.

Počúvajte svojich zákazníkov počas „on-line rozhovorov“. Získané poznatky použite pre optimalizáciu obsahu a stratégie. Zakomponujte do obsahovej stratégie nové nápady, testujte a analyzujte. Vynechajte všetko, čo neprinieslo želaný efekt. Optimalizujte to, čo vám funguje.

Neodkladajte rozhodnutie začať s tvorbou obsahu. Čím skôr začnete, tým rýchlejšie budete vidieť výsledky.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

7 praktických rád, ako sa presadiť v konkurenčnom prostredí

Čo by ste mali vedieť o content marketingu

Ak chcete predávať, musíte poznať nákupné správanie

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *